Jak co roku, podczas Mistrzostw Polski (tym razem w Dziwnowie, 25 sierpnia br.), odbyło się Walne Zebranie Stowarzyszenia Polskiej Floty Klasy Korsarz. Nietypowo jednak wzięło w nim udział jedynie 22, posiadających prawo głosu, członków naszego Stowarzyszenia.
Zebranie rozpoczęło się informacją o stanie finansów Stowarzyszenia – przedstawiciel PFKK poinformował o aktualnym stanie konta, wpływach składek członkowskich oraz wydatkach. Kolejnym punktem było głosowanie nad zmianami organizacyjnymi i technicznymi, postulowanymi do wprowadzenia w sezonie 2024. Dzięki dociekliwości i zaangażowaniu uczestników spotkania przejście od informacji finansowej do głosowania zmiany wysokości składki członkowskiej odbyło się bardzo sprawnie. Zebrani członkowie floty jednogłośnie zaakceptowali propozycję podniesienia składki od sezonu 2024 z 200 do 300 PLN rocznie.
Następnym punktem programu zebrania był pakiet zmian technicznych, postulowanych przez IKCA. Zmiany te dotyczą rozbudowania przepisów technicznych naszej klasy o rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i efektywność pływania oraz zmian w działalności flot narodowych w celu aktywizacji i promowania klasy. Po krótkim przypomnieniu proponowanych zmian (szczegółowa informacja została podana wraz z informacją o Walnym Zebraniu), członkowie Stowarzyszenia postanowili:
- Wyrazić zgodę na upoważnienie Zarządu do zwrotu części wpisowego do regat załodze, w której sternik i załogant nie mają jeszcze 30 lat, pod warunkiem uczestnictwa takiej załogi w co najmniej 3 regatach w sezonie
- Wyrazić zgodę na dodanie do specyfikacji technicznej klasy Korsarz możliwości powiększenia „okna” w żaglu do 2 m.kw. (co poprawi widoczność i zwiększy bezpieczeństwo żeglowania)
- Wyrazić zgodę na dodanie do specyfikacji technicznej klasy Korsarz możliwości zastosowania kevlarowych wzmocnień na wysokości okna w grocie (co ułatwi trymowanie żagla podczas silnych wiatrów)
- Wyrazić zgodę na dodanie do specyfikacji technicznej klasy Korsarz możliwości zastąpienia dziobowego bloku styropianowego odpowiednią konstrukcją GFK, podobnie jak to ma miejsce w klasie FD (bloki styropianowe degradują się w trakcie użytkowania: konstrukcja laminatowa pozwala zachować parametry pływalności łodzi przy zmniejszeniu masy kadłuba)
Członkowie Stowarzyszenia zadecydowali też o usunięciu z listy postulatów technicznych poddawanych pod głosowanie zagadnienia podwójnego spinakerbomu. Temat ten będzie rozpatrywany i głosowany w kolejnym sezonie.
Kolejnym (i ostatnim) punktem zebrania była prezentacja nowej płetwy sterowej, wyprodukowanej w Polsce. Zaangażowanie kolegi Marcina Wieremiejczuka pozwoliło doprowadzić projekt, rozpoczęty jeszcze w ubiegłym sezonie, do etapu egzemplarzy produkcyjnych płetwy sterowej nowego wzoru. Marcin w ciekawy i nowatorski sposób przedstawił zalety nowej, POLSKIEJ płetwy, przekazując jednocześnie informację o tym, że producent płetwy zdecydował o przekazaniu jednego egzemplarza do rozlosowania wśród uczestników regat. Wiadomość ta wzbudziła zrozumiałe poruszenie wśród zebranych i pozwoliła zakończyć walne zebranie w doskonałych nastrojach.
O czym z przyjemnością informuje Was
Przedstawiciel Stowarzyszenia PFKK
Arkadiusz Bernat