Home › Forums › Rozmowy o Korsarzu › Technika › Woda w komorze wypornościowej
- This topic has 1 reply, 1 voice, and was last updated 2 years, 1 month ago by Sebastian Nieciecki.
-
AuthorPosts
-
26 sierpnia 2021 at 08:44 #1424Sebastian NiecieckiParticipant
Panowie. W związku z poszukiwaniami Korsarza, oglądałem jedną sztukę z 1970 roku (Mader z podwójną podłogą 1/2 – przykładowe zdjęcie w załączeniu). Użytkownik wspomniał, że ostatnio w komorze wypornościowej po pływaniu zaczęła się pojawiać niewielka ilość (ok. 2L) wody. Podobno nalewał tam wody na max i nie zaobserwował wycieku od spodu. Czy to może być nieszczelność skrzynki mieczowej? Miecz miał dorabiany, ciut za gruby i obcierał o ścianki. Czy to mogło spowodować jakieś pęknięcie? Obawiam się tego gdyż skrzynka jest zabudowana między podłogą a dnem i nie ma do niej za bardzo dostępu. Czy ewentualna naprawa jest w ogóle możliwa?
Drugie pytanie. Czy nieszczelność przy zaworach odwadniających w podłodze może powodować gromadzenie się wody pod podłogą? Widziałem, że było tam uszczelniane silikonem.
Z góry dziękuję za wszelkie porady i opinie.
26 sierpnia 2021 at 19:37 #3185ŁukaszParticipantCześć,
Czy ten Korsarz to nie „Mittelfel Killer” z okolic Lublina ?
26 sierpnia 2021 at 20:41 #3188Bogdan KnitterKeymasterTak Lukasz, to jest Killer, szkoda ze sie tak marnuje, to byla fajna lodka.
26 sierpnia 2021 at 20:47 #3189Bogdan KnitterKeymastertwoje spostrzezenia sa prawidlowe, ale bardziej bym sie sklanial do tego, ze sa nieszczelne pompki i nieszczelne holty, dlatego woda przedostaje sie do komory.
pozdrawiam
27 sierpnia 2021 at 06:25 #3192Sebastian NiecieckiParticipantOk. Czyli w miejscu gdzie pompka jest zamontowana (bo to te zaworki odwadniające?) tez jest podwójna podłoga?
21 września 2021 at 19:32 #3198Sebastian NiecieckiParticipantKorsarz kupiony, zwodowany i przetestowany. Niestety w słabych warunkach wietrznych. Wyjaśniło się, skąd woda na pokładzie i w komorze. Tak jak pisał Bogdan, nieszczelne pompki nabierały wodę a do komory dostawała się dziurkami w tylnej części pokładu, gdyż poziom wody nie wzrastał powyżej środkowego wzmocnienia podłogi. Wiało tak słabo, że pompki nie miały szans na wypompowanie wody. Po wyciągnięciu z wody sporo się wylało przez te dziurki więc sprawa oczywista. Tak więc, oprócz ogólnego odświeżenia mojego Korsarza, czeka mnie uszczelnienie pompek a i pewnie w trakcie wyjdzie jeszcze parę rzeczy z osprzętu do poprawy. Miecz zeszlifowany i polakierowany chodzi już idealnie.
22 września 2021 at 06:42 #3199Bogdan KnitterKeymasterGratulacje! mam nadzieje, ze pokazesz sie w przyszlosci na Korsarskich regatach?
12 kwietnia 2022 at 12:28 #3203Sebastian NiecieckiParticipantWitam po zimowej przerwie. Najwyższy czas wziąć się do roboty przy Korsarzu. Jak uszczelnić pompki mam już ogarnięte. Szukam natomiast informacji jaką żywicę zastosować do napraw kadłuba. Jest pęknięcie/rysa poniżej linii wody i jest plan, żeby to naprawić. Powstała chyba podczas załadunku na przyczepę. Na razie nie wiem jakie głębokie, łódka jest jeszcze na zimowisku. Będę jechał po nią po świętach. Czy jakaś dobra dusza podpowie mi w co się zaopatrzyć?
12 kwietnia 2022 at 20:06 #3204Andrzej HoszkoParticipantNapisz coś więcej …a mianowicie z czego kadłub i miejsce usterki……
12 kwietnia 2022 at 20:18 #2365Bogdan KnitterKeymasterCześć, to ty kupiłeś Killera?
13 kwietnia 2022 at 10:49 #3205Sebastian NiecieckiParticipantNa razie wiem, że kadłub jest z laminatu (epoksyd?), a miejsce usterki to spód łódki. Jak zwiozę to zrobię zdjęcie. Chodzi mi o to, jakie materiały kupić? Jak miejsce naprawy zabezpieczyć, jaką farbę potem na całości położyć?
13 kwietnia 2022 at 10:52 #3206Sebastian NiecieckiParticipantbogdan wrote:Cześć, to ty kupiłeś Killera?Nie. Ja kupiłem z Jacht Clubu Politechniki Lubelskiej.
[attachment=581]IMG_1680.JPG[/attachment]
8 maja 2022 at 14:28 #3209Sebastian NiecieckiParticipantKorsarz już w garażu. Oto jego brzucho. W powiększeniu wspomniana rysa/pęknięcie i ubytki na dziobie. Jakieś rady dotyczące metody naprawy? Rysę planowałem zeszlifować i użyć szpachli epoksydowe z włóknem szklanym. Co do ubytków na dziobie nie jestem do końca pewien. Z góry dziękuję za porady.
8 maja 2022 at 20:33 #3210Andrzej SuszekParticipantCo do materiałów: Zwykle epoksydem można naprawiać poliester (dobra przyczepność „do wszystkiego”) a odwrotnie nie. Czyli do naprawy laminatowego kadłuba można by w ciemno stosować żywicę epoksydową z drobnym ale… Istotne jest jeszcze jakiego rozcieńczalnika w żywicy wymaga do rozpuszczenie się lepiszcze stosowanej maty szklanej. Stąd mata do żywic poliestrowych (np. z Castoramy) nie zawsze wypada korzystnie z żywicą epoksydową mającą inny rozcieńczalnik. Rozcieńczalnik nie rozpuszcza lepiszcza maty stąd żywica nie przesącza dokładnie maty i cała robota „Ha xyi” Stąd z żywicą epoksydową w ciemno należy stosować tkaninę szklaną (która nie ma lepiszcza) lub specjalna matę do danej żywicy.
Co do takiej rysy, jeżeli to pęknięcie laminatu a nie żelkotu: Najlepszą metodą byłoby to zalaminować paroma, stopniowo coraz szerszymi paskami laminatu (z tkaniny lub odp maty) od środka (niestety!). Dopiero potem szpachlować od zewnątrz wg estetyki.16 sierpnia 2022 at 10:07 #3366Sebastian NiecieckiParticipantWracam z pytaniem o uszczelnienie holt. Jako, że pompki są już szczelne, a po deszczu w komorze pełno, muszę się za to zabrać. Jak to najlepiej zrobić? Uszczelką z cienkiej mikrogumy?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.