Home › Fora › Rozmowy o Korsarzu › Technika › Woda w komorze wypornościowej
- Ten temat ma 1 odpowiedź, 1 głos, a ostatnio został zaktualizowany 2 lata, 10 miesięcy temu przez
Sebastian Nieciecki.
-
AutorWpisy
-
26 sierpnia 2021 o 08:44 #1424
Sebastian Nieciecki
UczestnikPanowie. W związku z poszukiwaniami Korsarza, oglądałem jedną sztukę z 1970 roku (Mader z podwójną podłogą 1/2 – przykładowe zdjęcie w załączeniu). Użytkownik wspomniał, że ostatnio w komorze wypornościowej po pływaniu zaczęła się pojawiać niewielka ilość (ok. 2L) wody. Podobno nalewał tam wody na max i nie zaobserwował wycieku od spodu. Czy to może być nieszczelność skrzynki mieczowej? Miecz miał dorabiany, ciut za gruby i obcierał o ścianki. Czy to mogło spowodować jakieś pęknięcie? Obawiam się tego gdyż skrzynka jest zabudowana między podłogą a dnem i nie ma do niej za bardzo dostępu. Czy ewentualna naprawa jest w ogóle możliwa?
Drugie pytanie. Czy nieszczelność przy zaworach odwadniających w podłodze może powodować gromadzenie się wody pod podłogą? Widziałem, że było tam uszczelniane silikonem.
Z góry dziękuję za wszelkie porady i opinie.
26 sierpnia 2021 o 19:37 #3185Łukasz
UczestnikCześć,
Czy ten Korsarz to nie „Mittelfel Killer” z okolic Lublina ?
26 sierpnia 2021 o 20:41 #3188Bogdan Knitter
KlucznikTak Lukasz, to jest Killer, szkoda ze sie tak marnuje, to byla fajna lodka.
26 sierpnia 2021 o 20:47 #3189Bogdan Knitter
Kluczniktwoje spostrzezenia sa prawidlowe, ale bardziej bym sie sklanial do tego, ze sa nieszczelne pompki i nieszczelne holty, dlatego woda przedostaje sie do komory.
pozdrawiam
27 sierpnia 2021 o 06:25 #3192Sebastian Nieciecki
UczestnikOk. Czyli w miejscu gdzie pompka jest zamontowana (bo to te zaworki odwadniające?) tez jest podwójna podłoga?
21 września 2021 o 19:32 #3198Sebastian Nieciecki
UczestnikKorsarz kupiony, zwodowany i przetestowany. Niestety w słabych warunkach wietrznych. Wyjaśniło się, skąd woda na pokładzie i w komorze. Tak jak pisał Bogdan, nieszczelne pompki nabierały wodę a do komory dostawała się dziurkami w tylnej części pokładu, gdyż poziom wody nie wzrastał powyżej środkowego wzmocnienia podłogi. Wiało tak słabo, że pompki nie miały szans na wypompowanie wody. Po wyciągnięciu z wody sporo się wylało przez te dziurki więc sprawa oczywista. Tak więc, oprócz ogólnego odświeżenia mojego Korsarza, czeka mnie uszczelnienie pompek a i pewnie w trakcie wyjdzie jeszcze parę rzeczy z osprzętu do poprawy. Miecz zeszlifowany i polakierowany chodzi już idealnie.
22 września 2021 o 06:42 #3199Bogdan Knitter
KlucznikGratulacje! mam nadzieje, ze pokazesz sie w przyszlosci na Korsarskich regatach?
12 kwietnia 2022 o 12:28 #3203Sebastian Nieciecki
UczestnikWitam po zimowej przerwie. Najwyższy czas wziąć się do roboty przy Korsarzu. Jak uszczelnić pompki mam już ogarnięte. Szukam natomiast informacji jaką żywicę zastosować do napraw kadłuba. Jest pęknięcie/rysa poniżej linii wody i jest plan, żeby to naprawić. Powstała chyba podczas załadunku na przyczepę. Na razie nie wiem jakie głębokie, łódka jest jeszcze na zimowisku. Będę jechał po nią po świętach. Czy jakaś dobra dusza podpowie mi w co się zaopatrzyć?
12 kwietnia 2022 o 20:06 #3204Andrzej Hoszko
UczestnikNapisz coś więcej …a mianowicie z czego kadłub i miejsce usterki……
12 kwietnia 2022 o 20:18 #2365Bogdan Knitter
KlucznikCześć, to ty kupiłeś Killera?
13 kwietnia 2022 o 10:49 #3205Sebastian Nieciecki
UczestnikNa razie wiem, że kadłub jest z laminatu (epoksyd?), a miejsce usterki to spód łódki. Jak zwiozę to zrobię zdjęcie. Chodzi mi o to, jakie materiały kupić? Jak miejsce naprawy zabezpieczyć, jaką farbę potem na całości położyć?
13 kwietnia 2022 o 10:52 #3206Sebastian Nieciecki
Uczestnikbogdan wrote:Cześć, to ty kupiłeś Killera?Nie. Ja kupiłem z Jacht Clubu Politechniki Lubelskiej.
[attachment=581]IMG_1680.JPG[/attachment]
8 maja 2022 o 14:28 #3209Sebastian Nieciecki
UczestnikKorsarz już w garażu. Oto jego brzucho. W powiększeniu wspomniana rysa/pęknięcie i ubytki na dziobie. Jakieś rady dotyczące metody naprawy? Rysę planowałem zeszlifować i użyć szpachli epoksydowe z włóknem szklanym. Co do ubytków na dziobie nie jestem do końca pewien. Z góry dziękuję za porady.
8 maja 2022 o 20:33 #3210Andrzej Suszek
UczestnikCo do materiałów: Zwykle epoksydem można naprawiać poliester (dobra przyczepność „do wszystkiego”) a odwrotnie nie. Czyli do naprawy laminatowego kadłuba można by w ciemno stosować żywicę epoksydową z drobnym ale… Istotne jest jeszcze jakiego rozcieńczalnika w żywicy wymaga do rozpuszczenie się lepiszcze stosowanej maty szklanej. Stąd mata do żywic poliestrowych (np. z Castoramy) nie zawsze wypada korzystnie z żywicą epoksydową mającą inny rozcieńczalnik. Rozcieńczalnik nie rozpuszcza lepiszcza maty stąd żywica nie przesącza dokładnie maty i cała robota „Ha xyi”
Stąd z żywicą epoksydową w ciemno należy stosować tkaninę szklaną (która nie ma lepiszcza) lub specjalna matę do danej żywicy.
Co do takiej rysy, jeżeli to pęknięcie laminatu a nie żelkotu: Najlepszą metodą byłoby to zalaminować paroma, stopniowo coraz szerszymi paskami laminatu (z tkaniny lub odp maty) od środka (niestety!). Dopiero potem szpachlować od zewnątrz wg estetyki.16 sierpnia 2022 o 10:07 #3366Sebastian Nieciecki
UczestnikWracam z pytaniem o uszczelnienie holt. Jako, że pompki są już szczelne, a po deszczu w komorze pełno, muszę się za to zabrać. Jak to najlepiej zrobić? Uszczelką z cienkiej mikrogumy?
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.