Home › Forums › Rozmowy o Korsarzu › Rozmaitości › Usuwanie kleju ze starych znaków na żaglu
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 listopada 2015 at 20:05 #1420AnonymousInactive
Zapewne większość spotkała się problemem usuwania starych znaków i numerów z żagli. Po oderwaniu znaków została mi czerwona warstwa kleju. Jak ją usunąć?
Pozdrawiam,
Grzegorz16 listopada 2015 at 07:38 #2098Bogdan KnitterKeymasterBenzyna ekstrakcyjna lub aceton no i duzo samozaparcia
pozdrawiam,
Bogdan16 listopada 2015 at 07:44 #2099AnonymousInactiveDziękuję Bogdan!
Znalazłem też informacje na stronie North Sail:
http://www.onedesign.com/SailFaster/OneDesignFAQs/tabid/19138/language/en-US/Default.aspx
How do you remove sail numbers without damaging the spinnaker?
Answer: Soak the number from the backside with Laquer thinnner. Acetone works fine if used a little more sparingly. This will help loosen the loosen the glue up..Then peel the number off. Scrap the glue off with a rag soaked in laquer thinner or acetone. When pulling the number off, pull gently and mostly in the direction of the yarns in the weave (ripstop) and it’ll be very easy- the number will come right off.
Can I change my sail number, how?
Answer: Yes, you can change the sail numbers on your sail if you need to. Remember to mark the location of the numbers. The number peels off and there may be a glue residue left behind. Simply take acetone with papertowel and wipe off the remaining glue. Then place the new numbers that you get from North Sails in the same position
Grzegorz
16 listopada 2015 at 21:15 #2100Michał Wójcik POL11Participantskrobaczka do szyb, aceton, ścierka i 8-10 godzin pracy
serdecznie współczuję i życzę sukcesu !17 listopada 2015 at 13:26 #2101AnonymousInactiveMichał, aż tak długo!
Grzegorz
17 listopada 2015 at 13:36 #2102Michał Wójcik POL11Participantmi to ostanio zajmowało ok 4 h na jedną stronę
we dwóch czas skraca się o połowę17 listopada 2015 at 14:08 #2103Bogdan KnitterKeymaster@ Grzegorz
jest jedna metoda, ktora mozna zaoszczedzic duzo czasu i zdrowia.
<<<<>>>> zamowic nowe zagle z odpowiednim numerem <<<<>>>>
ale do tego wniosku dojdziesz z pewnosci po usunieciu kleju
17 listopada 2015 at 15:03 #2104AnonymousInactiveCzuję że temat jest dobrze znany i wzbudza dużo emocji
No to niedługo ruszam do boju!
Grzegorz
13 lipca 2016 at 20:13 #2205YogibabooParticipantPodobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Usuwam właśnie stare znaki z żagla i o ile z grotem poszło mi w miarę sprawnie i bezboleśnie, to kiedy wziąłem się za spina, to okazało się, że oprócz tego, że znaki są przyklejone do niego, to są również obszyte po brzegach. I tu pytanie:
Czy jak odpruję i odkleję te znaki ze spina, to nie będzie on miał tendencji do rozdzierania się w miejscach gdzie zostały dziury po szyciu?
Pozdro
Yogi
14 lipca 2016 at 21:34 #2206Bogdan KnitterKeymastermam spina po takim zabiegu i nic sie z nim nie dzieje. A nawet dziury po niciach same zniknęły. :woohoo:
17 lipca 2016 at 09:25 #2207YogibabooParticipantDzięki Wielkie Bogdan!!!
Pytanie kolejne: stare znaki na spinie były wykonane z takiego samego nylonu jak cały spin, tyle, że oczywiście czarnego, przyklejonego i przyszytego. Czy na spina nadadzą się znaki jakie kupiłem na grota, ze zwykłego materiału, a jeżeli tak, to czy wystarczy je tylko nakleić czy może jednak również trzeba obszyć? Spin jest w końcu dużo bardziej zgniatany i maltretowany niż grot.
Yogi
1 sierpnia 2016 at 20:20 #2211Bogdan KnitterKeymasterStosowalem juz obie metody, moim zdanie lepsza jest ta z naszywanymi numerami.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.