Usuwanie kleju ze starych znaków na żaglu

Home Forums Rozmowy o Korsarzu Rozmaitości Usuwanie kleju ze starych znaków na żaglu

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #1420
    Anonymous
    Inactive

    Zapewne większość spotkała się problemem usuwania starych znaków i numerów z żagli. Po oderwaniu znaków została mi czerwona warstwa kleju. Jak ją usunąć?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    #2098
    Bogdan Knitter
    Keymaster

    Benzyna ekstrakcyjna lub aceton no i duzo samozaparcia :)

    pozdrawiam,
    Bogdan

    #2099
    Anonymous
    Inactive

    Dziękuję Bogdan!

    Znalazłem też informacje na stronie North Sail:

    http://www.onedesign.com/SailFaster/OneDesignFAQs/tabid/19138/language/en-US/Default.aspx

    How do you remove sail numbers without damaging the spinnaker?

    Answer: Soak the number from the backside with Laquer thinnner. Acetone works fine if used a little more sparingly. This will help loosen the loosen the glue up..Then peel the number off. Scrap the glue off with a rag soaked in laquer thinner or acetone. When pulling the number off, pull gently and mostly in the direction of the yarns in the weave (ripstop) and it’ll be very easy- the number will come right off.

    Can I change my sail number, how?

    Answer: Yes, you can change the sail numbers on your sail if you need to. Remember to mark the location of the numbers. The number peels off and there may be a glue residue left behind. Simply take acetone with papertowel and wipe off the remaining glue. Then place the new numbers that you get from North Sails in the same position

    Grzegorz

    #2100

    skrobaczka do szyb, aceton, ścierka i 8-10 godzin pracy :)
    serdecznie współczuję i życzę sukcesu !

    #2101
    Anonymous
    Inactive

    Michał, aż tak długo! :-(

    Grzegorz

    #2102

    mi to ostanio zajmowało ok 4 h na jedną stronę :)
    we dwóch czas skraca się o połowę ;)

    #2103
    Bogdan Knitter
    Keymaster

    @ Grzegorz

    jest jedna metoda, ktora mozna zaoszczedzic duzo czasu i zdrowia.

    <<<<>>>> zamowic nowe zagle z odpowiednim numerem ;) :) <<<<>>>>

    ale do tego wniosku dojdziesz z pewnosci po usunieciu kleju :D

    #2104
    Anonymous
    Inactive

    Czuję że temat jest dobrze znany i wzbudza dużo emocji :-)

    No to niedługo ruszam do boju!

    Grzegorz

    #2205
    Yogibaboo
    Participant

    Podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Usuwam właśnie stare znaki z żagla i o ile z grotem poszło mi w miarę sprawnie i bezboleśnie, to kiedy wziąłem się za spina, to okazało się, że oprócz tego, że znaki są przyklejone do niego, to są również obszyte po brzegach. I tu pytanie:

    Czy jak odpruję i odkleję te znaki ze spina, to nie będzie on miał tendencji do rozdzierania się w miejscach gdzie zostały dziury po szyciu?

    Pozdro

    Yogi

    #2206
    Bogdan Knitter
    Keymaster

    mam spina po takim zabiegu i nic sie z nim nie dzieje. A nawet dziury po niciach same zniknęły. :woohoo:

    #2207
    Yogibaboo
    Participant

    Dzięki Wielkie Bogdan!!!

    Pytanie kolejne: stare znaki na spinie były wykonane z takiego samego nylonu jak cały spin, tyle, że oczywiście czarnego, przyklejonego i przyszytego. Czy na spina nadadzą się znaki jakie kupiłem na grota, ze zwykłego materiału, a jeżeli tak, to czy wystarczy je tylko nakleić czy może jednak również trzeba obszyć? Spin jest w końcu dużo bardziej zgniatany i maltretowany niż grot.

    Yogi

    #2211
    Bogdan Knitter
    Keymaster

    Stosowalem juz obie metody, moim zdanie lepsza jest ta z naszywanymi numerami.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

korsar.pl © 2024. All rights reserved.