SPIRO SYSTEM

Home Forums Rozmowy o Korsarzu Rozmaitości SPIRO SYSTEM

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #1445
    Zdzisław
    Participant

    Witam Brać Żeglarską!

    Wspaniałe regaty w Charzykowie, pokazały, iż Viento, na dwóch „silnikach”, szczególnie przy takiej wadze załogi, nie ma szans:( Trzeba dołożyć trzeci „silnik” – tzn. spinakera.

    Dzięki pomocy Bogdana, mam spinaker, spino-bom, zakupiłem specjalną skośną rolkę od Łukasza (505). Oznacza to, iż mogę zacząć budować spiro-system, ale znowu pojawia się „parę” pytań, jak to zrobić najlepiej. Dlatego będę wdzięczny, za wszelkie podpowiedzi, objaśnienia, itd.

    Pytania:

    1) o ile dobrze rozumiem, montuję „skośną” rolkę w miejscu, gdzie aktualnie na maszcie jest plastikowe ucho:
    [attachment=166]DSC_0104.jpg[/attachment]

    2) nie wiem, co powinno prowadzić topenantę w „koszyku” (oznacza to również, iż w maszcie wiercę otwór, mocuję wpuszczony mały blok, gdzie wchodzi topenanta z koszyka, i leci w środku w maszcie na dół), czy jakiś mały bloczek lub może jakaś prosta przelotka:
    [attachment=167]IMG01586-20130518-1637_2013-06-04.jpg[/attachment]

    3) na rysunku z strony Der Korsaren-Wiki, jest pokazany przebieg szotów, pytanie, czy tak jak oni piszą warto stosować:
    http://verkehrsplanung.com/pmwiki/pmwiki.php?n=Oeff.Spinnakerschoten

    a)Leichte-Role lub Kaush (nie wiem, co to jest) – co polecacie zastosować?
    b)na pokładzie piszą, że można zamocować „Klemmme auf Deck” jako opcję, jak to rozumieć?

    c) czy szot „Spifall” (zamocowany na szczycie i pośrodku Spinkera), biegnie w środku masztu, czy na zewnątrz?
    http://verkehrsplanung.com/pmwiki/pmwiki.php?n=Oeff.SpifallUndNiederholer

    4) jakiej średnicy należy zastosować linki na:
    a) topenantę,
    b) dwie linki, które biegną od końców spinakera do rufy, na rysunku kolor: brązowy
    c) linkę do regulacji położenia spinkera, na rysunku kolor: zielony
    d) Spiro-Leine,
    c) Gummi im Baum.
    http://verkehrsplanung.com/pmwiki/pmwiki.php?n=Oeff.Spiro-System

    Dziękuję z góry za pomoc!

    Zdzisław (POL 18)

    #2790

    Hej Zdzichu,
    odpowiadając na Twoje pytania to:
    1. rolkę mocujesz w miejscu gdzie obecnie masz ucho. U mnie na łódce jest to 160cm od pięty masztu (ale pamiętaj że ja mam komorę wypornościową, więc ta odległość na naszych łódkach może się różnić.)

    Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z Yellow. Mam nadzieję że Ci pomogą. W razie co pisz dalej.

    [attachment=168]IMG_2667_2013-06-05.JPG[/attachment]

    [attachment=169]IMG_2668_2013-06-05.JPG[/attachment]

    [attachment=170]IMG_2669_2013-06-05.JPG[/attachment]

    [attachment=171]IMG_2670_2013-06-05.JPG[/attachment]

    [attachment=172]IMG_2671_2013-06-05.JPG[/attachment]

    [attachment=173]IMG_2672_2013-06-05.JPG[/attachment]

    [attachment=174]IMG_2673.JPG[/attachment]

    #1770
    Zibi
    Participant

    Witam wszystkich Korsarzy,

    Czy mógłbym Was prosić o dokończenie odpowiedzi na ten wątek?

    Dodatkowo prosiłbym o jakiś schemat przeróbki bomu i spinbomu na potrzeby systemu SPIRO, zastosowane rolki we wnętrzu i wychodzące na zewnątrz bomu oraz dokładne wskazanie miejsc ich montażu, średnice i długości lin, gum itd.

    Z góry dziękuję

    Zibi / POL 53

    #1771
    Bogdan Knitter
    Keymaster

    Czesc Zibi,

    gdyby na te pytania znal ktos odpowiedz, to moglby uchodzic za Guru ! :)
    Nie ma na to jakiegos schematu, jedyne co potrzebne to zrozumienie tematu,
    a do tego najlepiej wykorzystaj Piotra L. Czlowiek orkiestra, ma wiedze, checi i zrozumienie tematu, nic lepszego nie moglo ci wpasc w rece! :)

    pozdrawiam,
    Bogdan

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

korsar.pl © 2024. All rights reserved.