Home › Forums › Rozmowy o Korsarzu › Rozmaitości › SPIRO SYSTEM
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 czerwca 2013 at 21:18 #1445ZdzisławParticipant
Witam Brać Żeglarską!
Wspaniałe regaty w Charzykowie, pokazały, iż Viento, na dwóch „silnikach”, szczególnie przy takiej wadze załogi, nie ma szans:( Trzeba dołożyć trzeci „silnik” – tzn. spinakera.
Dzięki pomocy Bogdana, mam spinaker, spino-bom, zakupiłem specjalną skośną rolkę od Łukasza (505). Oznacza to, iż mogę zacząć budować spiro-system, ale znowu pojawia się „parę” pytań, jak to zrobić najlepiej. Dlatego będę wdzięczny, za wszelkie podpowiedzi, objaśnienia, itd.
Pytania:
1) o ile dobrze rozumiem, montuję „skośną” rolkę w miejscu, gdzie aktualnie na maszcie jest plastikowe ucho:
[attachment=166]DSC_0104.jpg[/attachment]2) nie wiem, co powinno prowadzić topenantę w „koszyku” (oznacza to również, iż w maszcie wiercę otwór, mocuję wpuszczony mały blok, gdzie wchodzi topenanta z koszyka, i leci w środku w maszcie na dół), czy jakiś mały bloczek lub może jakaś prosta przelotka:
[attachment=167]IMG01586-20130518-1637_2013-06-04.jpg[/attachment]3) na rysunku z strony Der Korsaren-Wiki, jest pokazany przebieg szotów, pytanie, czy tak jak oni piszą warto stosować:
http://verkehrsplanung.com/pmwiki/pmwiki.php?n=Oeff.Spinnakerschotena)Leichte-Role lub Kaush (nie wiem, co to jest) – co polecacie zastosować?
b)na pokładzie piszą, że można zamocować „Klemmme auf Deck” jako opcję, jak to rozumieć?c) czy szot „Spifall” (zamocowany na szczycie i pośrodku Spinkera), biegnie w środku masztu, czy na zewnątrz?
http://verkehrsplanung.com/pmwiki/pmwiki.php?n=Oeff.SpifallUndNiederholer4) jakiej średnicy należy zastosować linki na:
a) topenantę,
b) dwie linki, które biegną od końców spinakera do rufy, na rysunku kolor: brązowy
c) linkę do regulacji położenia spinkera, na rysunku kolor: zielony
d) Spiro-Leine,
c) Gummi im Baum.
http://verkehrsplanung.com/pmwiki/pmwiki.php?n=Oeff.Spiro-SystemDziękuję z góry za pomoc!
Zdzisław (POL 18)
5 czerwca 2013 at 19:29 #2790Michał Wójcik POL11ParticipantHej Zdzichu,
odpowiadając na Twoje pytania to:
1. rolkę mocujesz w miejscu gdzie obecnie masz ucho. U mnie na łódce jest to 160cm od pięty masztu (ale pamiętaj że ja mam komorę wypornościową, więc ta odległość na naszych łódkach może się różnić.)Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z Yellow. Mam nadzieję że Ci pomogą. W razie co pisz dalej.
[attachment=168]IMG_2667_2013-06-05.JPG[/attachment]
[attachment=169]IMG_2668_2013-06-05.JPG[/attachment]
[attachment=170]IMG_2669_2013-06-05.JPG[/attachment]
[attachment=171]IMG_2670_2013-06-05.JPG[/attachment]
[attachment=172]IMG_2671_2013-06-05.JPG[/attachment]
[attachment=173]IMG_2672_2013-06-05.JPG[/attachment]
[attachment=174]IMG_2673.JPG[/attachment]
3 czerwca 2017 at 12:50 #1770ZibiParticipantWitam wszystkich Korsarzy,
Czy mógłbym Was prosić o dokończenie odpowiedzi na ten wątek?
Dodatkowo prosiłbym o jakiś schemat przeróbki bomu i spinbomu na potrzeby systemu SPIRO, zastosowane rolki we wnętrzu i wychodzące na zewnątrz bomu oraz dokładne wskazanie miejsc ich montażu, średnice i długości lin, gum itd.
Z góry dziękuję
Zibi / POL 53
7 czerwca 2017 at 13:22 #1771Bogdan KnitterKeymasterCzesc Zibi,
gdyby na te pytania znal ktos odpowiedz, to moglby uchodzic za Guru !
Nie ma na to jakiegos schematu, jedyne co potrzebne to zrozumienie tematu,
a do tego najlepiej wykorzystaj Piotra L. Czlowiek orkiestra, ma wiedze, checi i zrozumienie tematu, nic lepszego nie moglo ci wpasc w rece!pozdrawiam,
Bogdan -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.