Home › Forums › Rozmowy o Korsarzu › Technika › salingi
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 lutego 2012 at 09:33 #1497MarcinParticipant
Koledzy,
oczekując na informacje na temat pasów balastowych (sam jestem tym zainteresowany, bowiem zostały przeze mnie zdemonotowane w trakcie remontu i w ubiegłym sezonie pływaliśmy bez nich)chciałbym poprosić o informację na temat salingów. Tych w trakcie remontu nie demontowałem, ale ich nie mam. Czy w związku z tym ktoś mógłby udostępnić jakieś rysunki albo chociać wskazać wymiary: odległość od pięty masztu, długość i kąt zamocowania do masztu (może jakiś rysuneczek okucia…).Pozdrawiam,
Marcin6 lutego 2012 at 10:27 #1546Bogdan KnitterKeymaster@Marcin,
mam juz gotowy rysunek salingow dla Ciebie, dzisiaj wieczorem wysylam
@Pawel,Marcin,
pasy balastowe mozna kupic w kazdym sklepie zeglarskim, cena okolo 5zl za metr, potrzebne jest 7-8 metrow.
mocowanie zalezne jest od typu lodki, dlatego trudno cos poradzic na odleglosc.
Pasy dla zaloganta nie sa konieczne, poniewaz zalogant wychodzi na trapez, dla mniej doswiadczonych zalog polecam jednak zalozenie pasow balastowych;)pozdrawiam,
Bogdan6 lutego 2012 at 19:23 #1547Paweł PrusParticipantChoć ten wątek miał być o salingach to odpowiem już tutaj
Bogdan, widziałem te pasy w sklepach żeglarskich. Moje pytanie było za mało precyzyjne, ale nie miałem na myśli takiego prostego parcianego pasa jak ten:
http://www.aqua-sport.com.pl/pas-balastowy-50-mm-i-44290.html
tylko coś wygodniejszego, bardziej jak ten pas do Lasera:
http://sklepzeglarskijb.pl/pl/p/Pas-balastowy-do-Lasera/147
Widziałem też, że ludzie mają czasem takie jeszcze grubsze pasy, z gąbką zaszytą w środku tak, że pas samoczynnie jest lekko wygięty do góry, a nie leży po prostu na podłodze kokpitu.
Mam już nawet pomysł jak prostym sposobem wykonać taki pas na miarę do swojego Korsarza, ale nurtuje mnie jedna kwestia:
Jak je przykręcić do dna kokpitu? Widzę, jak to wygląda z góry, ale zastanawia mnie co jest pod spodem? Czy zwykła nakrętka do śruby. nakrętka przyklejona do laminatu od dołu pod otworem na śrubę, czy też pasy są zamontowane jakimś specjalnym wkrętem? Jakie są Wasze doświadczenia?
8 lutego 2012 at 11:51 #1548Bogdan KnitterKeymasterHi,
@Pawel
masz pelna racje, pasy z gabka sa wygodniejsze:)
tylko nie przesadzalbym i nie montowal takich samo-stojacych, to sa pasy na jachty, gdzie jest duzo wiecej miejsca do poruszania sie.
normalny pas z gabka podwieszony sznurkiem zupelnie wystarczy.
co do mocowania, to obawy Twoje sa sluszne. Normanie jest tak, ze w miejscu mocowania pasow sa pod pokladem wzmocnienia (najczesciej drewno), ktore jednak z czasem nie spelnia swojego zadania. Dlatego ja mam wmontowane w takich miejscach tzw. holty, przez ktore mam dojscie pod poklad i wtedy mozna dac podkladke z nakretka. Pisze z doswiadczenia, poniewaz sam juz wypadlem z lodzi razem z pasemzalacznik 1.- holta wodoszczelna cena od 2,60€
20 lutego 2012 at 15:35 #1614Michał Wójcik POL11Participantja też wypadłem rezem z pasem
20 lutego 2012 at 21:34 #1616Bogdan KnitterKeymastermoje wypadniecie ma piekna historie, opowiem wam przy ognisku
21 lutego 2012 at 22:38 #1623Michał Wójcik POL11ParticipantMarcin,
z tego co wiem to jak mój korsarz był w Poznaniu to pomierzyłeś moje salingi.
Jeżeli potrzebowałbyś jeszcze jakiś danych odnośnie mojego masztu to pytaj.
Hej23 czerwca 2012 at 21:11 #2240AnonymousInactiveWitam!
W zeszłym roku zakupiłem żaglówkę klasy KORSARZ, która ma już „trochę” lat – sądzę że została wykonana w latach 70 w Austrii. Żaglówka wymaga remontu, dopieszczenia, dlatego zwracam się z prośbą w pierwszym kroku, podobną jak Marcin. Moja łódka w ogóle nie ma salingów (?!). Podejrzewam, że zostały zagubione przez poprzedniego właściciela. Dlatego będę wdzięczny za rysunek, i dodatkowe informacje, jak mam wykonać salingi w mojej łódce. Pozdrawiam serdecznie! Zdzisław
23 czerwca 2012 at 23:37 #2241Bogdan KnitterKeymasterWitamy Zdzislawa
na poczatek musze Cie uspokoic, nie wszystkie korsarze byly wyposarzone w salingi,
te z pierwszych lat produkcji, lub te, ktore nie koniecznie byly kupowane w celach regatowych nie posiadaly salingow.
Jezeli jednak masz zamiar plywac ze spinakierem lub trapezami, to polecam zamontowanie salingow.
W zalaczniku zamiescilem dwa obrazki, ktore powinny byc pomocne.[attachment=36]saling.gif[/attachment]
.przypominam, ze w dniach 14-15.07.2012 odbeda sie 1-sze Mistrzostwa Polski w klasie Korsarz,
bedzie to historyczne spotkanie milosnikow tych pieknych lodzi z calej Polski.24 czerwca 2012 at 18:39 #2242AnonymousInactiveWitaj Bogdanie!
Dziękuję serdecznie za tak szybką odpowiedź Jestem mile zaskoczony:). Będą „niestety” zasypywał Cię pytaniami, gdyż chcę doprowadzić mojego KORSARZA do stanu ponownej świetności. Jeśli chodzi o salingi to może wiesz Bogdanie, gdzie najlepiej je kupić, zrobić, czy robi się je może samemu?
Z żeglarskim AHOJ,
Zdzisław
24 czerwca 2012 at 20:57 #2243Michał Wójcik POL11ParticipantAhoj Zdzisław
Serdecznie witamy w naszych skromnych progach
Zapraszamy Cię serdecznie do czynnego udziału w naszym forum jak również do wspólnego żeglowania.
Fajnie by było jakbyś w zakładce: https://korsar.pl/pl/forum/16-przedstaw-sie napisał parę słów o sobie i zamieścił kilka zdjęć swojego korsarza.
Napisz skąd jesteś i gdzie najczęściej pływasz. Czy jest szansa, że flota Korsarzy powiększy się o kolejnego członka na lipcowych Mistrzostwach Polski?Pozdrawiam serdecznie
Ahoj!25 czerwca 2012 at 10:43 #2244Bogdan KnitterKeymaster@Zdzislaw
mozesz smialo pytac, po to jest to forum, aby pomagac sobie wzajemnie
taki uchwyt do salingow dostaniesz w kazdym szanujacym sie sklepie zeglarskim, lub allegro.
same salingi mozesz zrobic z rurki nierdzewnej.Najlepszym sposobem na odpatrzenie dobrych pomyslow, naprawy lub wyposazenia korsarza jest przyjazd do Charzykowa na regaty
pozdrawiam,
Bogdan26 czerwca 2012 at 22:34 #2245Paweł PrusParticipantHej Zdzisław!
Witaj na forum. Gratuluję zakupu Korsarza i mam nadzieję, że łódka na wodzie odwdzięczy Ci się za trud i czas włożony w jej remont;) Wiem coś na ten tematMam nadzieję, że spotkamy się w Chojnicach na Mistrzostwach?
Pozdrawiam
Paweł27 czerwca 2012 at 18:26 #2246AnonymousInactiveBogdanie, dziękuję za dodatkowe informacje! Zgodnie z Twoją poradą, planuję przyjazd do Charzykowa na regaty, aby móc kibicować i pozyskać bezcenne informacje, jak wygląda w „100%” sprawny korsarz. Na pewno będzie to nieoceniona dla mnie pomoc w prowadzonym remoncie mojego korsarza.
Pozdrawiam serdecznie, ahoj!
Zdzisław
27 czerwca 2012 at 18:40 #2247AnonymousInactiveWitaj Pawle!
Masz całkowitą rację, łódkę z nieukrywaną trwogą wypróbowałem na jeziorze w Osowie (nie mylić z Wysockim) przy którym mieszkam, aby stwierdzić, czy mój zakup w „ciemno” starego korsarza nie był szaleństwem. Byłem niesamowicie przyjemnie zaskoczony, jak łódka pomimo złego stanu technicznego, ruszyła z kopyta, i pięknie pruła fale w pełnym baksztagu.
Bardzo chcę być w Chojnicach na Mistrzostwach, Ciebie i innych członków bractwa poznaćPozdrawiam serdecznie, ahoj!
Zdzisław
-
AuthorPosts
- The topic ‘salingi’ is closed to new replies.