Home › Fora › Rozmowy o Korsarzu › Rozmaitości › Adam Słodowy radzi – przyczepy
- Temat jest pusty.
-
AutorWpisy
-
29 września 2013 o 16:23 #1442
Antek
UczestnikTemat dedykuję wszystkim zainteresowanym budową/przeróbką własnej przyczepy
. Na zachętę wrzucam link ze zdjęciami detali ze znanych i lubianych przyczep z systemem szybkiego mocowania łódki na przyczepie
http://www.holzpirat.org/?page_id=845W późniejszym terminie będę wrzucał kolejne zdjęcia/przemyślenia dotyczące przeróbek przyczep
8 października 2013 o 19:01 #2893Antek
UczestnikNo dobra, widzę że gadam sobie sam ze soba. Ale za to wrzucę kilka zdjęć poglądowych z cyklu „Jedna przyczepa i dwie łódki”
[attachment=192]2.JPG[/attachment][attachment=193]5.JPG[/attachment]
[attachment=194]inna1.JPG[/attachment]
[attachment=195]inna7.JPG[/attachment]
[attachment=196]inna5.JPG[/attachment]
9 października 2013 o 12:41 #2894Michał Wójcik POL11
UczestnikKacper, a prawo jazdy jakiej kategorii trzeba mieć żeby ciągnąc taka dwuosiówkę ?
9 października 2013 o 18:45 #2895Antek
UczestnikTradycyjnie – jak to w Polsce – przepisy są skomplikowane
1) Rozważmy co możemy ciągnąć mając zwykłe prawo jazdy B. Możemy
a) ciągnąć dowolną przyczepę o DMC<750kg. Zakładamy, że w dokumentach samochodu jest napisane, że maksymalna masa ciągnionej przyczepy wynosi 750kg lub więcej. DMC zestawu może wynosić ponad 3.5t. Przykład1: Chrysler Voyager,
DMC pojazdu 2200kg
DMC przyczepy bez hamulca 750
DMC przyczepy z hamulcem 1600Ergo, podpinamy przyczepę 750 (bez hamulca) i jedziemy (DMC zestawu = 2200+750=2950)
Przykład2: Mistubishi Pajero
DMC pojazdu 3300
DMC przyczepy bez hamulca 750
DMC przyczepy z hamulcem 3200Podpinamy 750 (bez hamulca) i jedziemy (DMC zestawu 3300+750= 4050). WAŻNE – płacimy viatolla !!
b) możemy ciągnąć przyczepę o DMC większym niż 750kg. Warunkiem jest, że
1) suma DMC zestawu <3500kg
2) DMC przyczepy
3) DMC przyczepy =< DMC przyczepy z dokumentów samochodu Przykład1: Chrysler Voyager,
DMC pojazdu 2200kg
DMC przyczepy bez hamulca 750
DMC przyczepy z hamulcem 1600Liczymy: 3500 (DMC zestawu) – 2200 (DMC pojazdu) = 1300. Wynika z tego, że możemy zapiąć przyczepę o DMC 1300 (ale musi być z hamulcem, co wynika z dokumentów samochodu).
Przykład2: Mistubishi Pajero
DMC pojazdu 3300
DMC przyczepy bez hamulca 750
DMC przyczepy z hamulcem 3200Liczymy: 3500 (DMC zestawu) – 3300 (DMC pojazdu) = 200. No i tu zabawa się konczy, bo zwykłe prawo jazdy pozwala nam ciągnąć 750kg.
Czyli co z tego wynika: najlepiej kupić auto o DMC 3500/2 = 1750, z wbitą DMC przyczepy też 1750.
Inna sprawa, że taki zestaw, gdzie masa pojazdu ciągnącego i ciągnionego są porównywalne jest zaj*biście trudny w prowadzeniu. No i zazwyczaj w aucie o DMC 1750 nie znajdziemy mocnego silnika, RWD to też już rzadkość, więc jak nam rozbuja taki zestaw (klik)… to pozamiatane.
Inna sprawa, że tutaj chłopacy mieli źle umieszczony środek ciężkości przyczepy.Ad rem, wszystkie powyższe rozważania odnoszą się do przyczep jednoosiowych. Żeby ciągnąć jakąkolwiek dwuośkę, musisz mieć B+E. Jednak jak mam być szczery to spokojnie można taką przyczepę zrobić na jednej osi
.
Ups, ale się rozpisałem :ohmy:1 grudnia 2013 o 13:09 #2933Antek
UczestnikTutaj ładnie przeprowadzony remont typowej przyczepki
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.