Adam Słodowy radzi – przyczepy

Home Forums Rozmowy o Korsarzu Rozmaitości Adam Słodowy radzi – przyczepy

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #1442
    Antek
    Participant

    Temat dedykuję wszystkim zainteresowanym budową/przeróbką własnej przyczepy :) . Na zachętę wrzucam link ze zdjęciami detali ze znanych i lubianych przyczep z systemem szybkiego mocowania łódki na przyczepie :)
    http://www.holzpirat.org/?page_id=845

    W późniejszym terminie będę wrzucał kolejne zdjęcia/przemyślenia dotyczące przeróbek przyczep :)

    #2893
    Antek
    Participant

    No dobra, widzę że gadam sobie sam ze soba. Ale za to wrzucę kilka zdjęć poglądowych z cyklu „Jedna przyczepa i dwie łódki”
    [attachment=192]2.JPG[/attachment]

    [attachment=193]5.JPG[/attachment]

    [attachment=194]inna1.JPG[/attachment]

    [attachment=195]inna7.JPG[/attachment]

    [attachment=196]inna5.JPG[/attachment]

    #2894

    Kacper, a prawo jazdy jakiej kategorii trzeba mieć żeby ciągnąc taka dwuosiówkę ?

    #2895
    Antek
    Participant

    Tradycyjnie – jak to w Polsce – przepisy są skomplikowane

    1) Rozważmy co możemy ciągnąć mając zwykłe prawo jazdy B. Możemy
    a) ciągnąć dowolną przyczepę o DMC<750kg. Zakładamy, że w dokumentach samochodu jest napisane, że maksymalna masa ciągnionej przyczepy wynosi 750kg lub więcej. DMC zestawu może wynosić ponad 3.5t. Przykład1: Chrysler Voyager,
    DMC pojazdu 2200kg
    DMC przyczepy bez hamulca 750
    DMC przyczepy z hamulcem 1600

    Ergo, podpinamy przyczepę 750 (bez hamulca) i jedziemy (DMC zestawu = 2200+750=2950)

    Przykład2: Mistubishi Pajero
    DMC pojazdu 3300
    DMC przyczepy bez hamulca 750
    DMC przyczepy z hamulcem 3200

    Podpinamy 750 (bez hamulca) i jedziemy (DMC zestawu 3300+750= 4050). WAŻNE – płacimy viatolla !!

    b) możemy ciągnąć przyczepę o DMC większym niż 750kg. Warunkiem jest, że
    1) suma DMC zestawu <3500kg
    2) DMC przyczepy
    3) DMC przyczepy =< DMC przyczepy z dokumentów samochodu Przykład1: Chrysler Voyager,
    DMC pojazdu 2200kg
    DMC przyczepy bez hamulca 750
    DMC przyczepy z hamulcem 1600

    Liczymy: 3500 (DMC zestawu) – 2200 (DMC pojazdu) = 1300. Wynika z tego, że możemy zapiąć przyczepę o DMC 1300 (ale musi być z hamulcem, co wynika z dokumentów samochodu).

    Przykład2: Mistubishi Pajero
    DMC pojazdu 3300
    DMC przyczepy bez hamulca 750
    DMC przyczepy z hamulcem 3200

    Liczymy: 3500 (DMC zestawu) – 3300 (DMC pojazdu) = 200. No i tu zabawa się konczy, bo zwykłe prawo jazdy pozwala nam ciągnąć 750kg.

    Czyli co z tego wynika: najlepiej kupić auto o DMC 3500/2 = 1750, z wbitą DMC przyczepy też 1750.

    Inna sprawa, że taki zestaw, gdzie masa pojazdu ciągnącego i ciągnionego są porównywalne jest zaj*biście trudny w prowadzeniu. No i zazwyczaj w aucie o DMC 1750 nie znajdziemy mocnego silnika, RWD to też już rzadkość, więc jak nam rozbuja taki zestaw (klik)… to pozamiatane.
    Inna sprawa, że tutaj chłopacy mieli źle umieszczony środek ciężkości przyczepy.

    Ad rem, wszystkie powyższe rozważania odnoszą się do przyczep jednoosiowych. Żeby ciągnąć jakąkolwiek dwuośkę, musisz mieć B+E. Jednak jak mam być szczery to spokojnie można taką przyczepę zrobić na jednej osi :) .
    Ups, ale się rozpisałem :ohmy:

    #2933
    Antek
    Participant

    Tutaj ładnie przeprowadzony remont typowej przyczepki :)

    http://www.landleviathan.de/15.html

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

korsar.pl © 2025. All rights reserved.