Aktualne zdjęcia

PUCHAR MECHELINEK 2017 - podsumowanie

I Regionane Regaty Północnej Floty Korsarz

Mechelinki 10-11 czerwiec 2017

Regaty za nami . Zwycięzców i pokonanych poznaliśmy ale dla porządku przypominamy ich na końcu tej relacji. A dla tych co nie dotarli nad Zatokę Gdańska parę słów jak to wszystko wyglądało.
Wybraliśmy Mechelinki bo pracują tam i prowadzą klub fajni ludzie. Naprawdę nie wiele nam było trzeba żeby dogadać szczegóły i zorganizować imprezę. Jak na „regionalną” imprezę w naszej strefie liczyliśmy na 5 do 7 łódek i ….rzeczywiście było nas 5 załóg. Pewnie że im więcej tym lepiej ale nasza flota jeszcze niezbyt duża a projekt regat regionalnych dopiero się rozkręca. Akwen regatowy na Zatoce Gdańskiej spełniał chyba wszystkie wymagania naszej grupki: trasa typu trójkąt i śledź wiatru wystarczająco do ścigania brak dużej fali po prostu wszystko tak jak powinno być ( no może były mankamenty ale o tym później) .
Na starcie mieliśmy 5 łódek 4 z naszej floty i Tuńczka 2 z centralnej co było dla nas miłym zaskoczeniem i …. Aaa nobilitacją (Uprzedzając fakty Martinez z Wirusem przyjechali , pochwalili , wygrali i odjechali. A nam pozostało trenowanie . ) . Przy pierwszym starcie było trochę zamieszania i część załóg wyruszyło na trasę ze sporym opóźnieniem ale jak się okazało później stawka była tak wyrównana że możemy powiedzieć , że nikomu z tego powodu krzywda się nie stała. Walka była na trasie mocna a do przetasowań dochodziło dość często . Uczciwie trzeba przyznać że Tuna2 była załogą najrówniej pływającą i najszybszą wygrywając 4 z 7 wyścigów. Dwa zwycięstwa przytulił Ronin a jedno debiutancko Jacobson.

Chciałbym także nadmienić , że przyznałem osobiście nagrodę załodze Dzidzioka za największą ilość wywrotek na regatach = 2 .
Atmosfera na wodzie była doskonała a w Marinie tylko ją podkręcaliśmy.

Mankamenty:
Tak bo jak zawsze przy nowych projektach takie się pojawiły.  Regaty odbyły się w ramach Pucharu Kaszub w których startowały Optymisty, Lasery i Omegi . To spowodowało znany nam z innych regat zamęt choć muszę przyznać, że oprócz startów i długich przerw między biegami nie wpłynęły one na standard rywalizacji. Organizatorzy na tyle dobrze opracowali procedurę i trasę, że konfliktów prawie nie było.

Podsumowanie:
Ze słów Martineza ( obiektywny gość, nic go nie namawialiśmy) wynika , że impreza była fajna. Lokalizacja urokliwa a ludzie w Stowarzyszeniu Port Mechelinki bardzo otwarci, chętni do pomocy i współpracy. A więc z dużym prawdopodobieństwem wrócimy tam znowu .